На "Сирецько-Печерській" лінії київського метро є загадкова станція, яка просто не існує на карті метро. Тут горять ліхтарі та працюють чергові, але ніколи не зупиняються поїзди і не виходять пасажири.
Такі локації прийнято називати "станціями-привидами" через те, що вони існують, але побачити їх дуже важко. У Києві також є своя призрачна станція, і називається вона "Львівські ворота". "Телеграф" розповідає історію цього об'єкта і підказує, де він розташований.
"Львівські ворота" — це незавершена станція київського метрополитена, яка розташована на "зеленій" гілці між станціями "Золоті ворота" і "Лук'янівська" на "Сирецько-Печерській" лінії.
1Станція отримала назву на честь Львівських воріт (брам) Старокиївської фортеці, які раніше знаходилися на місці сучасної Львівської площі, куди станція спочатку і повинна була виходити.
"Львівські ворота" почали будувати в середині 1991 року, але через нестачу коштів роботи заморозили у 1996 році. Станція, на жаль, так і не була введена в експлуатацію.
2Цікаво, що починаючи з 1996 року на станції проводилися "підтримуючі роботи", а плани її відкриття неодноразово озвучувалися столичними властями, але весь час переносилися.
Проїжджаючи повз станцію у вагоні метро на ділянці між станціями "Лук'янівська" і "Золоті ворота", можна побачити освітлені платформи і частково облицьовані шляхові стіни станції, яку міські влади все ніяк не можуть добудувати.
3Центральний зал станції практично побудований, але похилий ескалаторний тунель так і не зведений.
Станція розташована поблизу Львівської площі, яка є надзвичайно завантаженим місцем, і відкриття метро могло б полегшити і прискорити транспортне сполучення в місті, але, як кажуть, не судилося.
4Останній раз на станцію журналістів пустили в 2016 році, і тоді вона виглядала досить жахливо — в тунелях виявили іржу на стінах і стелі, воду та сталактити.
Досі проект відкриття станції "Львівські ворота" залишається нереалізованим.
5Добудова та відкриття станцій "Львівська Брама" поки не планується, і на це міські влади не передбачили кошти.
У лютому 2022 року, ще до повномасштабного вторгнення РФ в Україну, КП "Київський метрополітен" оголосило тендер на проектування входу станції метро "Львівські ворота" з очікуваною ціною 73,4 мільйона.
6Згідно з документацією, вихід буде не на Львівській площі, як планували раніше, а на Січових Стрільців, тобто на 300 метрів на захід. Але у 2024 році такий проект не реалізували.
Пояснення просте — у міста немає коштів, а в тарифі метрополітена не закладені гроші на розвиток інфраструктури, тому самостійно КП "Київський метрополітен" усіх витрат не може покрити.
Тому відкриття "Львівських воріт" найближчим часом очікувати не варто, повідомляє "Суспільне".
7При цьому, за попередніми даними, Департамент транспортної інфраструктури КГГА та КП "Київський метрополітен" планують у 2025 році освоїти 20 млн гривень на будівництві станції метро "Львівська брама" (з будівництвом входу).
Загальна вартість будівництва станції метро оцінюється в 1,153 млрд гривень.
8Нагадаємо, у Києві на станції метро "Університет" можна побачити давні окаменіння. Вони збереглися в червоному мармурі, яким облицьовані стіни цієї станції столичної підземки.
Наприклад, тут можна розглянути частини панцирів амонітів — давніх головоногих молюсків. Крім цього, в мармурі проглядаються контури давніх організмів, які населяли нашу планету багато років тому.
Раніше "Телеграф" розповідав про те, де в Києві можна побачити привид вершника без голови. Вважається, що вершник був жорстоко вбитий козаками — йому відрубали шаблею голову. Саме тому його душа не може знайти спокій і він багато століть намагається знайти своїх катів і помститися їм.