середа11 грудня 2024
korr.in.ua

Transparency International відреагувала на наміри міської ради Дніпра змінити порядок розгляду місцевих ініціатив.

В TI Ukraine наголосили, що міські ради повинні захищати інструменти місцевої демократії, а не обмежувати їх.
Transparency International прокомментировала намерения городского совета Днепра изменить процедуру рассмотрения местных инициатив.

Дніпровська міська рада планує затвердити нове положення про розгляд місцевих ініціатив. Transparency International Ukraine виявила в ньому ряд ризиків, які ускладнюють залучення суспільства до прийняття рішень. Про це йдеться на сайті TI Ukraine, передає "Відомо".

Положення про порядок внесення та розгляду місцевої ініціативи містить цілий ряд питань, які можуть суттєво затягнути або повністю заморозити можливості для дніпрян представляти громадські ініціативи та брати участь у їх розгляді. Так, у документі визначено надмірну кількість осіб, які повинні бути в ініціативній групі (від 250), брати участь у голосуванні офлайн (від 125), а також ускладнено процедуру подання та погодження такого пропозиції.

"Саме тому програма "Прозорі міста" TI Ukraine закликає Дніпровську міську раду відкласти затвердження цього Положення та доопрацювати його, враховуючи інтереси суспільства"

В організації впевнені, що в оновленій версії документа автори повинні врахувати такі рекомендації.

  • Знизити чисельний склад ініціативної групи з 250 до 10 осіб та спростити запуск процедури. Немає обґрунтованої необхідності залучати на етапі підготовки надмірну кількість громадян. А замість збору особистих підписів під повідомленням про намір внести ініціативу (125+ осіб) достатньо повідомити міську раду про старт збору підписів на підтримку ініціативи. Приклад Львова, Хмельницького, Звягеля.
  • Трансформувати вимоги до підтримки таких ініціатив. На сьогодні у проекті положення йдеться про 250 підписантів, які повинні особисто присутні на зборі та одноголосно підтримати ініціативу. Тому необхідно передбачити можливість збору підписів без проведення зборів або онлайн. Враховуючи кількість населення в Дніпрі, 700-800 підписів, наданих в електронній формі, повинно бути достатньо. Приклад Києва.
  • Внести зміни до статуту територіальної громади міста для гармонізації нормативно-правових актів та захисту від подальших ризикованих змін у сфері. На сьогодні в Статуті діє норма про те, що з місцевою ініціативою можуть виступати ініціативні групи, сформовані з членів територіальної громади чисельністю не менше 250 осіб.
  • Надати можливість авторам ініціативи взаємодіяти з депутатськими комісіями та виступати при розгляді питань на сесії міської ради. У Порядку відсутня пряма можливість для авторів ініціативи виступити при розгляді питання на засіданні ради, тому це слід прямо передбачити в документі. Також необхідно забезпечити розгляд громадських ініціатив з доповідями їх ініціаторів у постійних депутатських комісіях. Це допоможе посилити голос експертів, підвищити прозорість процесу та збільшити шанси прийняття ініціатив. Приклад Вінниці, Івано-Франківська та Василькова.
  • Міській раді необхідно підготувати форми та шаблони для документів, а також організувати процес якісного консультування при підготовці та доопрацюванні проекту рішення. Так громадяни зможуть надати якісні документи та реалізувати необхідні для суспільства зміни. Приклад Києва.