вівторок14 січня 2025
korr.in.ua

Міст не для всіх: Кличко перетворив розв'язку на Шулявці на смітник (фото)

Чи зможе людина в інвалідному візку перейти через Берестейський проспект по Шулявському мосту?
Мост не для всех: Кличко превратил развязку на Шулявке в свалку (фото)

Шулявський шляхопровід у Києві, який обвалився у лютому 2017 року, "реконструюється" вже вісім років. Ще до 2020 року там мали збудувати нову сучасну транспортну розв'язку, але за цей час київська влада змогла відновити лише рух автомобілів, хоча й подали це як велику перемогу. Вартість розв'язки при цьому багаторазово зросла — з 599 млн до 2,45 млрд грн, проте якість робіт викликає питання до сьогодні.

Реконструювати міст за результатами проведеного у 2018 році тендеру мала компанія "Північно-Український Будівельний Альянс", яку пов'язують з давнім другом Віталія Кличка, екс-депутатом Київради від партії УДАР та екс-президентом корпорації "Укрбуд" Максимом Микитасем. І в 2019 році Антимонопольний комітет звинуватив компанію в змові і оштрафував на багатомільйонну суму. Пізніше прокуратура подала позов до суду, вимагаючи розірвати укладений між Києвом та компанією договір і стягнути з неї отримані наперед гроші.

Господарський суд Києва визнав недійсним рішення про оголошення ТОВ "Північно-Український Будівельний Альянс" переможцем тендеру, а також підписане з ним угоду через вражаючі порушення, на які, до речі, в свій час закрив очі замовник — КП "Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд". При цьому від забудовника, компанії "Північно-Український Будівельний Альянс", прокуратура вимагає повернути отримані від міста 1,1 млрд грн. Розгляд апеляції за цією справою заплановано на 29 січня 2025 року.

До слова, конкурс на знесення будівлі колишнього заводу "Большевик", який заважає спорудженню розв'язки і був головним каменем спотикання для всього проекту, вдалося оголосити лише у грудні 2024 року. Отже, прогнозувати, коли реконструкція мосту повністю завершиться, практично неможливо.

Тим часом "Телеграф" вирішив дослідити, в якому стані зараз перебуває Шулявський міст і виконали чи київські влади під час його будівництва хоча б одне зі своїх обіцянок — те, що стосується маломобільних киян. Йдеться про забезпечення інклюзивності, яка є обов'язковою при спорудженні або реконструкції транспортних інфраструктурних об'єктів у столиці.

Інклюзивність по-київськи, або який Дід Мороз…

Майже три роки знадобилося київським владам, щоб хоча б частково відремонтувати після обвалу Шулявський шляхопровід. Відкривав його в грудні 2019 особисто Віталій Кличко в костюмі Діда Мороза. На відкритті мер похвалився, що під час реконструкції мосту використовувалися "найсучасніші технології", і пообіцяв, що "до літа він буде вже стопроцентно відкритий зі з'їздами та всіма розв'язками". Цікаво, що тоді Кличко вирішив не уточнювати, до літа якого саме року на мосту будуть побудовані всі обіцяні йому розв'язки.

У травні 2023 року Кличко знову пообіцяв завершити роботи "до літа" — але тепер уже в 2024 році. "В середині 2024 року всі будівельні та роботи з реконструкції Шулявського шляхопроводу повинні завершити. І розв'язка буде повністю запущена", — заявив мер. Зрозуміло, що ні в 2020, ні в 2024 році обіцянки виконані не були.

А ще, перебуваючи в амплуа Діда Мороза, Кличко пообіцяв на прикладі Шулявського мосту, що мерія "буде робити все, щоб життя киян у нашому місті було більш комфортним і кожен житель нашого міста гордився, що він живе в найкращому місті в світі".

В контексті всіх згаданих заяв мера "Телеграф" вирішив перевірити, чи дійсно сьогодні, у січні 2025 року, Шулявський міст, як каже мер, є "комфортним" для кожного з киян. Наприклад, чи зможуть ним користуватися люди в інвалідних візках. До речі, київські влади постійно заявляють, що всі об'єкти транспортної інфраструктури в столиці, де проходить ремонт або реконструкція, обов'язково враховуватимуть питання інклюзивності.

"Під час реконструкції та капітального ремонту всіх об'єктів транспортної інфраструктури і, зокрема, на етапах проектування та реалізації таких об'єктів обов'язково передбачається створення умов безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення", — говориться в одному з офіційних заяв КГГА.

Фотофакти

Отже, вхід на пішохідну частину мосту зі сторони метро "Шулявська" зустрічає бажаючих перетнути його націленою в ноги арматурою. А з протилежного боку – скупчення бетонних конструкцій, які, судячи з знаходящогося навколо сміття, лежать там роками. Зрозуміло, що ніякого з'їзду для людей на колясках немає і близько.

Вход на пешеходную часть моста0 Вход на пешеходную часть моста1

Але навіть якби з'їзд і був, навряд чи це допомогло б людям в інвалідних візках. Поточна конструкція пішохідної частини спроектована так, що по ній іноді важко пройти навіть одній людині, не кажучи вже про проїзд колясочника чи велосипедиста.

Вход на пешеходную часть моста2

Коли на мосту зустрічаються двоє людей, одному з них доводиться втискатися в поручні, щоб розминутися.

Вход на пешеходную часть моста3 Вход на пешеходную часть моста4 Вход на пешеходную часть моста5

Ще один яскравий ознака "турботи про киян" на Шулявському мосту – це сміття. Його повно перш за все за забором під мостом, який огороджує зону потенційного будівництва. Але вистачає і на прольотах шляхопроводу.

Вход на пешеходную часть моста6

Ну а незакріплені належним чином перила і кустарні підпірки – це, напевно, приклад "сучасних технологій", про які говорив Віталій Кличко.

Вход на пешеходную часть моста7 Вход на пешеходную часть моста8

Як висновок – Шулявський міст, незважаючи на обіцянки мерії, в нинішньому стані абсолютно не комфортний і явно недоступний маломобільним людям. Можливо, інк