Експериментальний літак XB-1 американської компанії Boom Supersonic став першим реактивним судном незалежної розробки, яке подолало звуковий бар'єр. Це сталося у вівторок над пустелею Мохаве в США. Єдиними літальними апаратами, які зараз здатні розвивати надзвукову швидкість, є військові винищувачі та бомбардувальники.
Модель XB-1 досягла швидкості 1,05 Маха приблизно через 11 хвилин після зльоту. Про успішний політ повідомила компанія Boom Supersonic. Це важлива віхa у поверненні надзвукових швидкостей у цивільну авіацію. Це також перший випадок, коли будь-який цивільний літак пролетів надзвуком над континентальною частиною США. Використання надзвукової авіації в цивільному житті вже практикувалося, проте через аварію у 2000 році та високі витрати на паливо цю практику припинили.
Наступною метою компанії є розробка авіалайнера Overture. Він повинен перевозити до 80 пасажирів на швидкості, що вдвічі перевищує показники сучасних дозвукових літаків. Overture майже повністю виготовлений з легкого вуглецевого волокна на відміну від свого попередника в 00-х. Завдяки використанню системи доповненої реальності для полегшення посадки пілоти зможуть безпечно керувати судном.
Boom є однією з кількох компаній, які працюють над відродженням надзвукових пасажирських перевезень. Однак нові розробки, ймовірно, зіткнуться з тими ж викликами, що й Concorde більше 20 років тому, серед яких обмеження польотів над сушею через звукові удари.
Звукові удари виникають, коли літаки рухаються швидше за швидкість звуку (приблизно 1223 км/год). Цей показник може змінюватися в залежності від температури, висоти та інших умов. NASA пояснює цей феномен як ударну хвилю, подібну до сліду, що утворюється за човном у воді.
Раніше "Телеграф" розповідав про активний розвиток собак-роботів у Китаї. Керованих чотирилапих і шестилапих помічників змушують носити вантажі в умовах надзвичайного холоду і навіть змагатися з іншими дронами.