NASA провело випробування форсажної камери нового надзвукового літака X-59, які проходили на одному з підприємств компанії Lockheed Martin у Каліфорнії. Lockheed Martin створила X-59 для NASA в рамках проєкту з розробки "тихого" надзвукового літака, здатного подолати звуковий бар'єр, не створюючи звукових ударів, схожих на грім, які виникають при досягненні надзвукової швидкості, пише Space.
Що стосується випробування форсажної камери надзвукового літака X-59, то інженери перевірили продуктивність реактивного двигуна General Electric F414-GE-100. Це модифікована версія двигуна, який використовується в літаках F/A-18 Super Hornet від компанії Boeing. Ці військові літаки використовує ВМС США.
Згідно з повідомленням NASA, робота двигуна F414-GE-100 з форсажною камерою дозволить літаку X-59 досягати надзвукової швидкості. Випробування показали, що двигун може працювати в межах температурних обмежень і з достатнім потоком повітря для польоту. Випробування також показали, що двигун добре працює разом з іншими підсистемами надзвукового літака X-59.
Коли NASA завершить наземні випробування та перевірить готовність літака X-59 до польоту, розпочнуться льотні випробування. Під час цих випробувань разом з X-59 в повітрі будуть кілька літаків F-15, які за допомогою спеціальних приладів вимірюватимуть силу ударних хвиль, що виникають, коли X-59 подолає звуковий бар'єр, тобто перевищить швидкість звуку. Такі ударні хвилі зазвичай схожі на грім, але завдання X-59 — продемонструвати, що надзвукові літаки можуть створювати тихі ударні хвилі.
Після завершення першого етапу льотних випробувань NASA відправить надзвуковий літак X-59 над деякими населеними районами США, щоб зібрати дані про реакцію населення на політ і з'ясувати, наскільки тихими є ударні хвилі, які сприймаються людиною, під час надзвукового польоту.
Надзвуковий літак X-59 був створений у рамках програми NASA Quesst, метою якої є розробка літаків, здатних подолати звуковий бар'єр без створення гучних ударних звуків. Довжина X-59 — 29 метрів, а розмах крила – 9 метрів. Цей надзвуковий літак зможе літати зі швидкістю до 1500 км/год.
Протягом кількох десятиліть надзвукові польоти заборонені над населеними районами в США через сильні ударні звуки. Якщо NASA вдасться реалізувати технологію "тихого" надзвукового літака, то в майбутньому пасажирські надзвукові літаки зможуть літати над населеними пунктами всередині країни, що значно скоротить час переміщення пасажирів повітрям.